Saturday, October 23, 2010


KEMALANGAN YG TAK DAPAT DIELAKKAN

berhati hati hati ketika memandu di jalan raya,satu kesalahan kecil akan membawa padah,hargailah nyawa orang yg tersayang,nyawa tidak boleh dibeli dengan wang ringgit...........


pada 22/10/2010,aku dlm perjalanan ke tempat belajar ku satu masa dahu yg dikenali sebagai pusat giat mara bagan serai untuk mengambil sijil teknologi motosikal setelah berjaya menamatkn pembelajaran dengan penuh komitmen........dalam perjalanan pulang, aku telah tersekat dalam kesesakan jalan yg terlalu panjang,nasib baik naik mtor.....setelah smpai di hadapan,ternampak satu kemalangan berlaku.....aku berhenti seketika,aku ternampak sekujur jasat bergelimpangan di tepi jalan yang  ditutupi dengan surat khabar.........alfatihah untuk arwah,mudah mudahan beliau di tempatkan bersama sama orang beriman.......


HONDA EX5 WNJ 835O
Motor ni adalah mtor kesayangan aku yg di beli pada awal tahu 2006,mcm mcm pengalaman aku dapat drpd mtor,rasanya start aku naik mtor ni pd thn 2008,antara pengalaman yg aku dapat bersama dngan mtor ni ialah,aku jatuh mtor ni tk kurang drpd 5 kali........yg paling teruk skali,,,masa aku blajar kt giat mara bagan serai...jarak perjalanan nya lebih kurang 25km dari rumah aku....jalan tu dh lali dh setiap hari selama 6 bulan aku lalu,semasa aku pulang drpd giat,ketika aku menunggang di sekitar kmpg DIEW,,ada seketul buah sawit duk kt tengahi jalan lalu aku mengelak dan tlah melanggr seorng bdak yg baru balik sek,nasib baik aku langgr bdak tu bdak tu naik basikal......rim basikal lonjong dh mcm telur...mtor aku pun bnyak rosak......aku rasa klau bdak tu jln kaki bdak tu dh almarhum or koma hahahah......masa aku langgr mtor aku miter 120 km/j.memang laju time tu,throotle out.....aku bagi kt bdak tu rm 200 dn seatle masatu jgak......oleh itu sy nk ingatkan kpd rakan rakan seperjuangan janganlah bwak mtor laju laju,,,,apa nk jadi kat dpan kita tk tau.........dibawah ini ada gambar yg sempat sy ambil,kejadian berlaku pd thn 2010 pada bln 3......


tempat kejadian


                                              rim yg aku kata macam telur tu,no la bentuk dia.......


                                    dapat stiker baru,,,iaitu parut,hahaahahaha,seumur hidup ada....


                                                                   sakit dew....


                                             nasib baik la kakak ni cantik.....tk la sakit sangat...
                             klau lelaki aku rasa dh makan penerajang aku dah dah...hahahaahaha


                            walaupun dalam kesakitan senyum gelak ketawa perlu ada.hahahaha



oleh itu saya nk mengingatkan kepada diri saya dan rakan seperjuangan yg lain agar memandu secara berhemah dan berhati hati ketika berada di jalan raya.......ada hikmah yg berlaku di sebalik kemalangan yang berlaku in.....ini baru balasan dunia,,,,akhirat belum tau lagi....oleh itu sayangilah nyawa kita dan hargailah dngan sebaik yang mungkin,,,,bak kata orang tua tua,nyawa tidak boleh dibeli......

No comments:

Post a Comment